Wysłany: Czw Mar 13, 2014 13:45 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
relison napisał:
Podwyżki dostaliśmy wszyscy
Podwyżki dostaliśmy w tamtym roku. Ja się odwołałem(są błędy w operacje szacunkowym zrobionym pod naszą działkę) i do tej pory płacę ok. 70zł Oczywiście są szansę, że w SKO przegram sprawę, ale dużo mniejsze, niż to, że opłata zostanie obniżona. Dostaliście w tym roku znów podwyżkę? przecież wg ustawy(Ustawa o gospodarce nieruchomościami - Dz.U. z 2010 nr 102 poz. 651) można zmieniać opłatę raz na 3 lata...
Wysłany: Czw Mar 13, 2014 16:46 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
Teoretycznie raz na 3 lata, ale oficjalna podwyżka była rok temu tylko, z uwagi na ograniczenia ustawowe została rozłożona na 2013-2015 co ustawa dopuszcza...
Co do błędów w operacie i odwołania to masz 50% szans że się uda wygrać i wtedy wszyscy złożą wnioski o korektę (jeśli miasto samo jej nie zrobi) albo naliczą Ci wyrównanie wsteczne w przypadku przegranej tak?
Wysłany: Sob Mar 22, 2014 11:21 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
relison napisał:
Co do błędów w operacie i odwołania to masz 50% szans że się uda wygrać i wtedy wszyscy złożą wnioski o korektę (jeśli miasto samo jej nie zrobi) albo naliczą Ci wyrównanie wsteczne w przypadku przegranej tak?
nie można złożyć wniosku o korektę proponuje poczytać ustawę o gospodarce nieruchomościami tam wszystko jest opisane. Forum blokuje długie posty, a nie dam rady na to odpowiedzieć w jednym zdaniu.
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 0:12 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
Zapraszam na spotkanie zainteresowanych właścicieli w dniu 24.03.2014 godzina 19:00 Budynek Dulina 1A, środkowe pomieszczenie. Wejście od placu zabaw.
W sprawie współpracy z zarządcą powierzonym aktami notarialnymi Osiedle Zielone dla Budynków Wspólnoty Mieszkaniowej Dulina 2,4,6 oraz Wspólnoty Mieszkaniowej Dulina 1a.
Jednocześnie jako Doświadczony Mieszkaniec Wspólnoty pragnę zwrócić uwagę na zapis w aktach notarialnych powierzający zarządzanie na określony okres. Orzecznictwo (http://orzeczenia.waw.sa.gov.pl/content/$N/154500000003003_VI_ACa_000630_2011_Uz_2011-12-19_001) wskazuje wyraźnie, iż powierzenie zarządcy aktem notarialnym jest niezgodne z litera prawa. Artykuł na ten temat http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/umowy/84084,7,Niedozwolone-postanowienia-umowne-w-umowach-deweloperskich.html
Wspólna wymiana doświadczeń będzie niezwykle cenna.
Więcej szczegółów pragnę przedstawić Państwu na spotkaniu roboczym.
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 9:07 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
Witam,
ja zamierzam się tam pojawić dzisiaj. Uważam, że warto, jeżeli chcemy coś zmienieć w sprawie sprawowania zarządu przez Zielone. Rozmawiałem z kolegą leszek_gda i widzę, że ma ma zdrowe podejście do tematu,
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 16:14 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
nie lepiej porozmawiać na zebraniu z zarządcą??:> będzie więcej ludzi. mnie niestety nie będzie, bo kolejny raz został termin ustawiony na tydzień przed zebraniem i nie ma możliwości, żebym się pojawił...
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 22:06 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
acrowley napisał:
nie lepiej porozmawiać na zebraniu z zarządcą??
Nie, bo jakbyś przeczytał, maila kolegi leszek_gda, to mógłbyś zauważyć, że to było spotkanie osób, które zorientowały się, że są przez Osiedla Zielone dym..e przy każdym czynszu i w corocznym planie gospodarczym. Dlatego odbyło się bez zarządcy. Na zebraniu z Rysiem dowiesz się, jak to on ciężko pracował dla naszej wspólnoty cały rok i to 10606 PLN za akcje zima to zapewne stargował z 80 tysięcy. Więc za rok będzie 20 tysięcy.
acrowley napisał:
bo kolejny raz został termin ustawiony na tydzień przed zebraniem i nie ma możliwości, żebym się pojawił...
no coż, tak bywa....
Wspólnota Dulina'a 1A już też zaczyna odczuwać skutki działalności Zielonego. Upps... przepraszam, braku jakiejkolwiek działalności np. na rzecz wspólnoty co wiązałoby się z gwarancjami do Kokoszek.
Ostatnio zmieniony przez Guzia dnia Mon Mar 24, 2014 22:40, liczba edycji: 2
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 22:16 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
Zgodnie z brzmieniem art. 32 ustawy o własności lokali każdy właściciel powien otrzymać zawiadomienie o zebraniu na piśmie, przynajmniej na tydzień przed terminem zebrania.
Sposób obliczania terminów określają przepisy kodeksu cywilnego. Art. 112 k.c. stanowi, że termin oznaczony w tygodniach kończy się z upływem dnia, który nazwą odpowiada początkowemu dniowi terminu. Dla jego obliczenia właściwa jest więc nazwa dnia, w którym termin zaczyna biec. Jeżeli więc termin tygodniowy zaczyna swój bieg we wtorek, to jego koniec przypada również we wtorek. W przypadku zebrania wspólnoty - koniec terminu wypadnie w środę, ponieważ zawiadomienie należy wysłać przynajmniej na tydzień przed terminem zebrania, czyli przed dniem tego zebrania musi upłynąć cały tydzień liczony od momentu doręczenia zawiadomienia. Zawiadomienie może być więc właścicielowi doręczone najpóźniej 8 dni przed zebraniem, przy czym ten ósmy dzień to dzień zebrania.
W przypadku doręczania zawiadomienia za pośredncitwem poczty - przesyłkę należy nadać odpowiednio wcześniej, w taki sposób, aby adresat mógł ją podjąć na tydzień przed datą zebrania. Bardzo często zawiadomienia wysyłane są za późno, np. dwa tygodnie wcześniej. Zarządcy nie biorą w ogóle pod uwagę takiej sytuacji, że właściciel lokalu, w przypadku, gdy doręczyciel nie zastanie go w domu, może jeszcze w ciągu 14 dni odebrać korespondencję w placówce oddawczej (doręczenie przez awizo).
Zgodnie z § 38 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych - http://www.poczta-polska.pl/prawo_2.htm - (Dz. U. Nr 5, poz. 34 z 2004 r., Dz. U. Nr 76, poz. 719) oraz § 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego - http://www.poczta-polska.pl/prawo_3.htm - (Dz. U. Nr 183, poz. 1795) awizowana przesyłka listowa powinna zostać odebrana z placówki oddawczej przez adresata lub osobę uprawnioną do jej odbioru w terminie do 14 dni. Okres ten zwany jest "terminem odbioru".
Liczony jest on od dnia następnego po dniu doręczenia zawiadomienia o nadejściu przesyłki. Po upływie tego terminu nieodebrana przesyłka zwracana jest do nadawcy.
Jeżeli zatem wysyłamy zawiadomienie o zebraniu, musimy uczynić to ze znacznym, ponad trzytygodniowym wyprzedzeniem. Należy mieć na uwadze, że właściciel, którego listonosz nie zastanie w domu, może jeszcze zgłosić się po przesyłkę po 14 dniach i dopiero do tego ostatniego, czternastego dnia, należy jeszcze doliczyć termin określony art. 32 ustawy o własności lokali.
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 22:38 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
A tak z innej beczki (a właściwie chyba z tej samej):
1. Rok temu podczas spotkania w siedzibie osiedla zielonego omawiając zmianę firmy wykonującej usługi związane z zielenią, otrzymaliśmy informację, że podczas kolejnego corocznego zebrania w 2014 roku będzie obecny notariusz, który odda zarząd w ręce lokatorów (jeżeli będzie taka wola lokatorów !). Teraz otrzymaliśmy wszyscy informację, ze jeżeli będzie taka wola mieszkańców, to zostanie zwołane kolejne zebranie. Bardzo prosta metoda administratora mówienia jednego, a robienia drugiego. Jeden lokator wie jedno, drugi co innego, a co roku na zebraniu, powiedzą jeszcze o czymś innym, a mieszkańcy rozejdą się do domów = Zielone ma kolejny rok z głowy.
2. Sprawozdanie finansowe:
2a. koszty pozostałe 2578,28 – co to jest?
2b. konserwacja bieżąca – 5113,20 – co to jest?
3. Akcja zima 10606,38 PLN – czy to nie jest trochę za dużo? Zakładaliśmy 4960 PLN. Przecież to Arman, spoko
4. Prace remontowe
4a. pozycja „o” – konserwacja dachu – 2052,00 – to, że Kokoszki dla nas nie robiły nic z takich rzeczy gwarancyjnych wcześniej, założyłem że już mu wypomnieliśmy na zebraniu rok temu. Jaka konserwacja? Po 3 latach mamy co roku wywalać 2 tysie na konserwowanie dachów? A czy może powinna to obejmować gwarancja, a potem rękojmia dewelopera? Co za rok? Odpadnie nam elewacja…..uuuuu sorry, taki mamy klimat, Kokoszki przecież nie będą Państwu wszystkiego robić. Jakby robiły….
4b. słupki przy szlabanie – wiem, powinny być. Kto je zamawiał? Kokoszki zrobiły chodnik do sklepu, to zadaniem administratora jest informacja o potrzebie wykonania słupków, ponieważ teren ma szlaban. Hallo, dlaczego ja mam płacić za słupki na podjeździe do sklepu??? No, akurat od tego jest chyba administrator żeby działał na rzecz wspólnoty, a nie na lewo i prawo wydawał naszą kasę z czynszu. A może.. kurcze, ja chyba za dużo wymagam. Przecież miał brać tylko czynsz
4c. regulacja drzwi – a czy tego nie obejmuje konserwacja?
4d. czyszczenie i konserwacja rozdrabniarki WC- jak wiemy są toalety dla osób zajmujących się sprzątaniem klatek w każdej z piwnic. Czyli jak zapchają piaskiem toaletę, to my płacimy. Dobrze rozumiem?
4e. sprawdzenie instalacji po zalaniu. A czy tego nie obejmuje konserwacja? Może jeszcze bilet na komunikację dla konserwatora, albo na taksówkę, będzie szybciej
4f. wydatki na prace remontowe 2621 PLN – ŚWIETLÓWKI – w budynku 2, świetlówka nie była wymieniana przez 2 miesiące w zimie. Pytanie ile to nas kosztowało….. Ale tu z kolei miałbym wniosek na zebranie, aby wyłączyć po jednaj świetlówce z każdej z obudów, zaoszczędzimy na prądzie i będzie kasa na dodatkowe wydatki na administratora
4g. wywóz choinek i karmiki – 265,30 – karmiki.. no dobra. Ale wywóz choinek? Polecam telefon do firmy wywożącej śmieci; mamy to „za darmo”, bo płacimy teraz za nieczystości do miasta
5. Brak wiaty śmietnikowej, kilku sąsiadów monitowało do Zielonego w temacie – nic. Za każdym razem inna wersja odpowiedzi, inne tłumaczenie. No fakt, to wyzwanie wstawić tam drzwi... coś na miarę zbudowania Sea Tower w Gdyni.. chociaż tam podobno było łatwiej
6. Osuwająca się skarpa na plac zabaw - podobno Rysiu jest tu co tydzień (taki audyt robi), co się dzieje na wspólnocie. Oczywiście, też mógłbym tego nie zauważyć, jakbym miał co zareklamować do Dewelopera, który nowe biznesy mi daje
7. I tak dalej, i tak dalej…
Może za dużo piszę, i wiem ze nie ma administratorów idealnych, nawet bardzo dobrych, ale.. może innego wychowajmy sobie zielone prze powołanie zarządu złożonego z lokatorów, a nie tylko z Ryszarda. Jeżeli będzie bat, który będzie groził zerwaniem umowy o zarządzanie, to może będzie tak, że jeśli powie że zrobi COŚ za miesiąc to to zrobi, a nie po raz kolejny ściemni, że ktoś inny zawalił.
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 23:26 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
Przy okazji - rozeznał ktoś może temat wspólnot obok nas jak wygląda u nich sprawa z administratorem? może jednak znajdzie się administrator, który jest już sprawdzony i jest naprawdę dobry w tym co robi.
@leszek_gda
ogólnie to Administrator zawiadamia nas na tablicy i wrzucając do skrzynki informację zebraniu. Wg prawa nie do końca jestem pewien, czy to jest skuteczne zawiadomienie czy nie(choć wydaje mi się, że nie).
Wysłany: Wto Mar 25, 2014 8:42 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
Oby tylko frekwencja dopisała. Pozatym co napisał Guzia, dziwi mnie jeszcze koszt utrzymania zieleni 7000 przy założonych 4000 na ten cel. No i szlaban miał wyjść 17000 a wyszło 23000.
Wysłany: Wto Mar 25, 2014 10:56 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
adamino napisał:
No i szlaban miał wyjść 17000 a wyszło 23000.
dokładnie. Ja kilka razy byłem na spotkaniach z Demitem i dostałem od nich oferty, i jakoś na żadnej z nich nie widziałem 23tys tylko 16,5tys. Sprawę też chciałbym na zebraniu omówić,
Wysłany: Wto Mar 25, 2014 18:15 Temat postu: Re: Zebranie wspólnoty w 2014
Wydaje mi się, że w kwestii szlabanu to po prostu do 17tys za sam szlaban doliczone została 6tys za piloty, za które każdy płacił oddzielnie. I teoretycznie wtedy wszystko się zgadza poza tym że:
- wpłaty na piloty 5598,95
- wydatki na piloty 4704,75 + 1431,55
co wskazuje na brak 537,35zł wpłat za piloty (lub nie uwzględnienie ich w rozpisce) Chyba, że ta brakująca kwota zawiera się w magicznym "dokodowywanie" co przy założeniu, że pilota można dodać zdalnie i miał się tym zajmować nieodpłatnie administrator już nie jest w porządku...
Co do postu Guzi to nie sposób się nie zgodzić... Dużo niedopowiedzeń, a przede wszystkim absolutny brak informowania o tym co się dzieje we Wspólnocie (chociażby na stronie internetowej)
- koszt sądowe i komornicze (ktoś zna temat?)
- akcja zima jak zwykle informacja o koszcie po fakcie, a efektu jakoś nie było zbytnio widać
- słupki przy chodniku do sklepu (nikt nie pytał o zdanie) zapłaciliśmy wg rozpiski 1669zł za zrobienie naszego chodniczka, który w tej chwili jest zbędny (po raz kolejny brak komunikacji administratora z Kokoszkami w tym temacie (lub zadowalanie się ich spławieniem)
- dodatkowa antena do szlabanu (brak informacji o tym że taki fakt miał miejsce - ja nie zauważyłem lepszego działania)
- konserwacja dachu i inne tematy tak jak wspomniał Guzia - administrator płaci z naszej kieszeni, a nas tylko łaskawie informuje o fakcie na rocznym rozliczeniu.
Wywóz choinek to dopiero tegoroczny mamy "w cenie" a sprawozdanie jest jeszcze za choinki ze stycznia 2013 przed wejściem ustawy śmieciowej.
Poza powołaniem zarządu może warto też warto dodać punkt do uchwały o konsultowaniu (z zarządem) wydatków powyżej jakiejś kwoty i wtedy zastanowiliby się dwa razy zanim zlecą coś czego nikt wcześniej nie ustalał.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.