Wysłany: Wto Cze 17, 2014 2:21 Temat postu: najem powierzchni wspólnych
W zasobach Wspólnoty znajdują się pomieszczenia techniczne(pomieszczenia elektryczne, przyłacza wody) o "słabym" wykorzystaniu. O ile wiem od Państwa o zainteresowaniu takimi pomieszczeniami na wyłaczność proponuję stosowną uchwałę na najbliższe zebranie. O ile w części pomieszczeń przechowywana jest własność wspólnoty, bądź nie ma technicznej możliwości ich udostępnienia, nie mniej jednak w niektórych możliwa będzie po minimalnej adaptacji możliwość ich podnajęcia.
W związku z planami malowania klatek systemem właścicielskim, po zgłoszeniu już się kilku chętnych planowana jest na zebranie stosowna uchwała, w związku z tym proszę przemyśleć swoje prywatne plany względem zabudów na piętrach przed mieszkaniami. Po dokonaniu remontu wspólnota będzie bardziej egzekwować wykończenie nowo postawionych ścian w zakresie malowania i cokołów a także wyprowadzeń instalacji elektrycznej.
Wysłany: Wto Lip 15, 2014 20:20 Temat postu: Re: najem powierzchni wspólnych
leszek_gda napisał:
W zasobach Wspólnoty znajdują się pomieszczenia techniczne(pomieszczenia elektryczne, przyłacza wody) o "słabym" wykorzystaniu
Bardzo proszę o informację, gdzie znajdują się wspomniane pomieszczenia? pom. elektryczne znajduje się pod schodami w kl E, co zaś z przyłączem wody? Proszę o informację jaką powierzchnię zajmują wspomniane pomieszczenia i co oznacza "słabe wykorzystanie"?
Proszę również o informację, co oznacza w tym przypadku podnajęcie i czy prawo na to pozwala? Czy nie powinniśmy mieć swobodnego dostępu do ww. pomieszczeń?
Wysłany: Śro Lip 16, 2014 6:15 Temat postu: Re: najem powierzchni wspólnych
W każdym budynku są pomieszczenia elektryczne pod schodami oraz po jednym przyłączu wody. W pomieszczeniach elektrycznych tak naprawdę znajdują się 2-3 skrzynki typu telewizja, internet a w budynku Porębskiego 50 dodatkowo domofony. W budynkach Porębskiego 50 i Dulina 12 Tiwis wyprowadził skrzynki do przejść piwnicznych. W budynku Dulina 12 w pomieszczeniach elektrycznych są tylko skrzynki Internetu. Jestem w trakcie rozmów z wectrą by uregulować ich przeniesienie na przjścia piwniczne w budynkach Porębskiego 52 i Dulina 10, jeśli Limes przeniesie je (dobra współpraca) na zewnątrz pomieszczenia te będą w pełni puste. Przyłącza wody to pomieszczenia o średniej wielkości 7-10 (na oko) gdzie znajduje się tylko rura doprowadzająca wodę , licznik głowny oraz podlicznik do podlewania. Zatem przyłącza wody np W Porębskiego 52 i Dulina 12 mogą być udostępnione. Z uwagi na zawory i możliwości odczytów (2 razy w roku)obsługa techniczna np administrator/konserwator( w przyradku awarii) po podnajęciu musiałby mieć do nich sporadyczny dostęp. Przy odpowiednie skonstruowanej umowie właściciel posiadałby do pomieszczenia dostęp aczkolwiek musiałby uwzględnić , iz administracja ma również do pomieszczenia klucz. W przypadku Dulina 10 pomieszczenie elektryczne po zakończeniu modernizacji oświetlenia oraz prac budowlanych uważam, iż to pomieszczenie powinno być ogólnodostępne, gdyż wózkarnia jest za mała w tym budynku.Uchwała została przygotowana z uwagi na prośby mieszkańców z Porębskiego 52 kl a. A jednocześnie możemy w ten sposób pozyskać dodatkowe środki na remonty, naprawy etc. Budynki nie są już nowe , wymagają mniejszych i większych napraw. Myślę, że nie ma co trzymać w tych pomieszczeniach "powietrza". Przypominam, iż istnieje podobna uchwała z czasów SM Orunia o zabudowie części klatek, gdzie najwięcej zabudów wykonano w budynku Porębskiego 52- 6szt. Są podpisane odpowiednie umowy a zgodnie z uchwałą właściciele płacą 6zł od m2. Nie są to duże kwoty, ale zawsze coś. Jednocześnie w treści uchwały nie powiela się przepisów pożarowych o zakazie przechowywania materiałów łatwopalnych etc. Od tego są ustawy. Uchwała w sposób jasny i czytelny dookreśla pewne rzeczy przy obowiązującym porządku prawnym. Jej treść jest projektem, na zebraniu może być "edytowana" i dopiero poddana pod głosowanie lub nie. Mamy duże osiedle i nie zawsze pomiędzy budynkami-sąsiadami jest przepływ informacji. To co Państwo mi zgłaszają jest analizowane i z tego w miarę możliwości są podejmowane wnioski, a jeśli się da czyny.
Wysłany: Śro Lip 16, 2014 6:18 Temat postu: Re: najem powierzchni wspólnych
W każdym budynku są pomieszczenia elektryczne pod schodami oraz po jednym przyłączu wody. W pomieszczeniach elektrycznych tak naprawdę znajdują się 2-3 skrzynki typu telewizja, internet a w budynku Porębskiego 50 dodatkowo domofony. W budynkach Porębskiego 50 i Dulina 12 Tiwis wyprowadził skrzynki do przejść piwnicznych. W budynku Dulina 12 w pomieszczeniach elektrycznych są tylko skrzynki Internetu. Jestem w trakcie rozmów z wectrą by uregulować ich przeniesienie na przjścia piwniczne w budynkach Porębskiego 52 i Dulina 10, jeśli Limes przeniesie je (dobra współpraca) na zewnątrz pomieszczenia te będą w pełni puste. Przyłącza wody to pomieszczenia o średniej wielkości 7-10 (na oko) gdzie znajduje się tylko rura doprowadzająca wodę , licznik głowny oraz podlicznik do podlewania. Zatem przyłącza wody np W Porębskiego 52 i Dulina 12 mogą być udostępnione. Z uwagi na zawory i możliwości odczytów (2 razy w roku)obsługa techniczna np administrator/konserwator( w przyradku awarii) po podnajęciu musiałby mieć do nich sporadyczny dostęp. Przy odpowiednie skonstruowanej umowie właściciel posiadałby do pomieszczenia dostęp aczkolwiek musiałby uwzględnić , iz administracja ma również do pomieszczenia klucz. W przypadku Dulina 10 pomieszczenie elektryczne po zakończeniu modernizacji oświetlenia oraz prac budowlanych uważam, iż to pomieszczenie powinno być ogólnodostępne, gdyż wózkarnia jest za mała w tym budynku.Uchwała została przygotowana z uwagi na prośby mieszkańców z Porębskiego 52 kl a. A jednocześnie możemy w ten sposób pozyskać dodatkowe środki na remonty, naprawy etc. Budynki nie są już nowe , wymagają mniejszych i większych napraw. Myślę, że nie ma co trzymać w tych pomieszczeniach "powietrza". Przypominam, iż istnieje podobna uchwała z czasów SM Orunia o zabudowie części klatek, gdzie najwięcej zabudów wykonano w budynku Porębskiego 52- 6szt. Są podpisane odpowiednie umowy a zgodnie z uchwałą właściciele płacą 6zł od m2. Nie są to duże kwoty, ale zawsze coś. Jednocześnie w treści uchwały nie powiela się przepisów pożarowych o zakazie przechowywania materiałów łatwopalnych etc. Od tego są ustawy. Uchwała w sposób jasny i czytelny dookreśla pewne rzeczy przy obowiązującym porządku prawnym. Jej treść jest projektem, na zebraniu może być "edytowana" i dopiero poddana pod głosowanie lub nie. Mamy duże osiedle i nie zawsze pomiędzy budynkami-sąsiadami jest przepływ informacji. To co Państwo mi zgłaszają jest analizowane i z tego w miarę możliwości są podejmowane wnioski, a jeśli się da czyny.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.